E-poe tegemine – Miks on e-poe tellimine nii erinevate hindadega?

e poe tegemine

Nii mõnigi algselt entusiastlik e-kaubanduse huviline on jäänud pärast hinnapäringutele vastuste saamist nö “kukalt kratsides” mõtisklema, et miks need hinnapakkumised küll nii drastiliselt erinevad. Suheldes klientidega on selgunud, et erinevate tegijate ja agentuuride hinnad erinevad lausa kordades. Miks see nii on, sellest püüame postituse allpool aimu saada. Samuti vaatame ka mida me täpsema ja soodsama hinna saamiseks teha saaksime.

E-poe tegemine ja selle hind – kuidas see kujuneb?

Üheks peamiseks probleemiks tundub olema vähene info tulevase projekti kohta. Ehk, mida täpsemalt suudad kirjeldada, mida soovid saada, seda täpsema hinna saad. 

Teiseks, paljud agentuurid lisavad SEO täisteenuse, mis olenevalt valdkonna konkurentsist on iseenesest suur töö ja võib eelarvet kergitada lausa poole võrra.

Kolmandaks ja kõige kulukamaks on muidugi nö “rätsepalahendus” mis mõne projekti puhul 5000 – 10000 enama euro -se eelarvega võib kujuneda. Kokkuvõttes on ikkagi igaühele oma, aga nö kindla peale minek oleks alustaval e-poe omanikul valida litsenseeritud valmis kavandi baasil oma kujunduslahendus, ehk nö alamteemana (childtheme). Seda on arendajal tulevasi arendusi silmas pidades lihtsam ja kokkuvõttes kliendile soodsam vajadusel arendada/muuta. Ja siit jõuamegi jälle valikuteni ehk lähteülesandeni. 

Aga enne lähteülesande küsimustikuni jõudmist tahaks veel juhtida tähelepanu ühele asjaolule. Nimelt, kui otsida omale googledades teenusepakkuja/arendajat, siis kohe nr üks paigutusega teenusepakkuja võib olla küll väga hea digiturundaja ja valdab SEO tööriistu hästi, aga kas valdab ka hilisemat kodulehe arendamist ja tehniliste probleemidega toime tulemist. Ja kindlalt peaks jääma näiteks hooldusteenuse näol Teie kõrvale ka antud lehe looja/arendaja, kes siis omab regulaarset ülevaadet ja kes saab operatiivselt sekkuda kui Teil on abi vaja.. Tasub veel tähele panna, et google otsingu lehel on neli esimest ja kolm viimast tulemust ostetud reklaam ning neil pole väga mingit pistmist google reitinguga – ehk ennast on ostetud ette otsa. Mis muidugi on täiesti normaalne äritegevus, et enda teenust reklaamitakse, aga SEO teenuse otsija võiks need esmalt välistada ja valida esmalt orgaaniliste otsitulemuste seast.

Kodulehe ja e-poe lähteülesanne

Esimese asjana, täpsema hinna saamiseks oleks vaja püstitada kodulehe  nö lähteülesanne ja vastata juba ise ära küsimustele, mida sinult nagunii võidakse küsida. 

Siin mõningad küsimused, millele peaksid vastama kui on plaanis e-poe loomine:

  1. Millega tegelen ja milliseid tooteid soovin müüa (valdkond)?
  2. Kas on juba olemas domeen/kodulehe majutuse teenus?
  3. Toodete kogus e-poes? Ülesehituse keerukus – variatsioonid (erinevad suurused, värvid vms), alamtooted ja kogus?
  4. Kes on peamine sihtgrupp (ala naised vanuses 16-50)?
  5. Kodulehe / e-poe struktuur e. sisulehed, mis peaksid kindlalt olema (firmast, teenused, kontakt jne)?
  6. Kas on olemas logo või muu graafika?
  7. Milline peaks olema kodulehe kujundus või kas on mõni koduleht internetiavarustes, mis väga meeldib?
  8. Kas sisu pildid ja tooted sisestad ise?
  9. Milliseid makseid soovite e-poodi (SEB, SWED, PayPal, Montonio, Esto järelmaks jne)?
  10. Millised tarnemoodulid soovite kasutusele võtta (Omniva, DPD, Itella Smartpost jne)?
  11. Kas soovid kontaktivormi?
  12. Kas soovid integreerida Google analüütika kodulehele?
  13. Kas e-pood tuleb mitmekeelne?
  14. Kas soovid sotsiaalmeedia nuppe ja akent?
  15. Mõni muu funktsionaalsus, sooviminekiri, kupongide süsteem, registreeritud kliendi soodustused jpm, mida soovid oma e-poodi?
  16. Majandustarkvara liidestus – näiteks Erply või Smartaccounts ja teised vastava teenuse pakkujad.

Kui nendele küsimustele on vastused olemas, siis on ka endal kindlam tunne ja nö pilt selgem. Ka on teenusepakkujal kohe aru saada mida soovite ja mis on teie esmavajadused ja vajadusel lihtsalt annab nõu, mis võiks loodaval e-poel veel lisaks olla.

Kuidas ikka saaks hinna veel soodsamaks

Kui on mõni sõber või disainer, kes graafilisest disainiga sina peal on, siis võib paluda tal midagi mõelda või näiteks kasutada mõnd online logo maker-it.

Vali endale ise kujunduskavand  – wordpress-i puhul näiteks on siin valik tasulisi kujunduskavandeid. Eelnevalt, enne ostu tegemist võiksid muidugi ka asjatundjaga kavandi üle vaadata. Samuti saad omale välja valida kodulehe kirjastiili google fontidest.

Saada e-poe arendajale kvaliteetsed pildid ja koosta ise tekstid. Lisa ise tooted e-poodi ja tegele tekstide optimeerimisega ehk on site SEO-ga.

Ja mõtle läbi, et kas ikka kõiki soovitud e-poe funktsionaalsusi ja arendusi on kohe vaja. Võtke esmalt hoopis nö standardlahenduse ja tellige võimalusel tekkides sinna jooksvalt arendusi juurde.

kodulehe hooldus
WordPress kodulehe hooldus

Aga mul üks tuttav teeb mõnesaja euroga kodulehe

Eks ta nii ongi, et saad seda, mille eest maksnud oled. Reeglina selle tuttava professioon on muul valdkonnal või puudub kogemus ja tervikpildi nägemise oskus.

  • Lähteülesanne
  • Kujunduse loome ja selle optimeerimine
  • Tehniline SEO ehk kodulehe koodi optimeerimine
  • On site SEO – kodulehe sisu ja piltide optimeerimine otsimootoritele
  • Off site SEO – väliste linkide ehitamine
  • Lehe hooldus ja majutus
  • Hilisem arendus
  • Klienditugi
  • Vajadusel turundusabi

Või kui ta siiski valdkonna inimene ja näiteks hea programmeerija on, siis ikkagi võib näiteks kodulehe SEO pool jääda puudulik ja leht on kokkuvõttes ikkagi nö kasutu, olemata reitingu tõttu otsingumootorites. Väga tihti sellised lehed teevad ettevõttele pigem kahju kui kasu. Paljudel juhtudel ei suudeta hilisemalt juurde luua arendusi ja isegi väiksemaid kujunduslikke muudatusi kavandis, mida Teil võib-olla hädasti vaja oleks, sest aluseks on valitud internetis tasuta valmiskavand. Mis muidu iseenesest on osade projektide puhul täiesti normaalne, kui on oskus antud, kavand vastavalt soovidele ümber programmeerida/kujundada.

Samuti ei tohiks jätta oma kodulehte hoolduseta ja seda soovitaks ka teha asjatundjal, kuna võib juhtuda, et peale järjekordset uuendamist näed valget lehte, milles veateade 404 ja ohh häda mis nüüd küll saab!?

Kokkuvõte

Eelkõige sõltub ikkagi hind vajadusest ja Teie poolsetest valikutest, mille koefitsendiks on paljudel juhtudel veebiagentuuri hinnapoliitika ja kohati ka suurus ning väärtused. Siin ei ole tegelikult mingit kindlat väljakujunenud mustrit, see tundub olema sama dünaamiline nagu Teile loodav e-pood, seepärast ei tahaks hakata mingeid stereotüüpe sellega seoses tekitama.

E-poe tegemine on lihtsam ning ka soodsam kui oled eeltöö ära teinud ja suudad täpselt kirjeldada oma tulevast e-poodi. Loomulikult võib tekkida tööde käigus vajadus erinevatele lisaarendustele ja/või otsustate muuta juba valmis kujunduslahendust, aga selle saate alati oma arendajaga kokku leppida jooksvalt.

Eelkõige peaks e-poe hind ikkagi olema vastavuses teie finantsvõimekusega ja arendaja peaks suutma pakkuma teile parima eelarve eest, mida suudate välja kanda.

Soovin isiklikult edu ja kordaminekuid tulevasele e-poe pidajale sel keerulisel teekonnal. Kui vähegi saan aidata, siis palun võta minuga ühendus kodulehe veebiteenus.ee info@veebiteenus.ee või mõne muu sotsiaalmeedia kanali kaudu.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privaatsusseaded

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Save
Accept all Services